Who wants to see a "Work In Progress"?
Let's go !
Je vous épargne la phase de recherche, décision, réflexion. Disons juste que la cliente m'a dit quelle période était sa favorite (Claremont/Byrne, of course !) et qu'une Phénix, pas encore "Dark", serait plus optimiste.
I won't bore you out with the phase of reflexion and decision about HOW to show her. I simply exchanged with my client. She told me what i needed to know that would please her (the only goal to me).
The fact that she asked ME (and no other), was some kind of insurance that she would love the result if i do my best. Anyway, even if it only happened once, i always tell a client he has the right to refuse a picture, when i send him a picture. A good picture is the one you're happy to command AND buy.
That's my way.
So she told me she adores Jean Grey, as the famous duo Claremont/Byrne depainted her (who doesn't ?).
She already have some "Dark Phoenix" commissions, done by other artists, so i proposed her to create some mix of the two : The moment when Jean is slowly getting intoxicated with the Power of the Phoenix.
J'ai choisi une sorte de mix des deux. Jean Grey est encore aux commandes, mais on la sent au bord de détruire une planète, grisée par la puissance du Phénix dont elle est l'hôte.
1 : Crayonné (crayon de couleur) et début de pose de lumière au gros Posca jaune :
1 : Pencils (colored pencil). Stars are created by blowing on one big Yellow Posca, on a black cardboard :
(Don't blow too close on the paper, you would create a concentrated stain).
Lights are added, very quiclkly, to help me figure out just where it comes from.
2 : Pose de couleurs (toujours au Posca) :
2 : More colours (always with Poscas)!
Je souffle, tape, dilue, frotte mes Poscas pour faire mes étoiles, dont je vais choisir les zones froides (au bord de l'image) et chaudes (au centre, près du Phénix) pour accentuer le contraste et créer un effet de feu chaud au milieu de la scène (et de l'Espace, donc). Ce contraste dégagera encore mieux la silhouette au premier plan.
Des gris en contre-lumière, des teintes fortes pour m'aider à "sentir" l'image. J'avance à l'instinct, avec toujours le souci de ne pas en faire trop. La magie opère quand on se substitue le moins possible au noir.
I use greys as "counterlights" (I couldn't find a translation for this term - hope it is clear !).
What Alex Toth said for black and white applies all the more fir colours (especially in space !) : "Less is more ! " Let the magic of the BLACK work on its own, so don't try to fill your cardboard with paint, unless you want it to look kitsch !
I didn't succeeded at the first attempt. Don't be affraid of trying your own ideas or feelings.
Un équilibre à trouver, et que des centaines de dédicaces sur Fox-boy, plus une bonne quarantaine d'images comme celle-ci faite sur A3, mont aidé à mieux comprendre.
Étape 3 : On affine ! (comme le fromage).
Les reflets blancs en contour, les effets de surbrillance sur les ailes.
Step 3 : Finishes. More counterlights (blues, greys, browns, purples...) and lights (white, oranges, yellows...).
In order to achieve the details (once again : not everywhere : Only where it matters ! Just a few planets will make space exist, as much as a few hair will make the whole girl fly).
I didn't study Arts, only watched and starred at those i've always admired (Sienkiewicz, Frazetta, Bisley, Frisano - You got your favorites, i got mines !).
Then speak with others, and share, and love to practice ! The best school there is, until now.
J'applique bêtement tout ce que j'ai vu fonctionner dans les images de ceux que je regarde et admire (Sienkiewicz, Frazetta, Bisley, Frisano...) :
On continue en rajoutant des étoiles, des planètes, de fins effets de lumière (orange, jaune, blanc) et de contre lumière/complémentaires (violet, cyan, marine, marrons) :
Gros-plans :
Close-ups :
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire
Un blog sert à partager. Vous êtes chez vous.